Ostatnia aktualizacja serwisu: 2019-02-04
Wzory dokumentów
SMS.Rzeszow.pl

Znajdź dokument


Daj nam:
Księgowe - druki Pełnomocnictwa Student Telefon, Internet, Telewizja Wnioski do spółdzielni Ciąża a praca CV i Listy motywacyjne Instrukcje BHP, dokumenty związane z BHP Pisma grzecznościowe Policja - wnioski i pisma Pomoc Społeczna Pozwy sądowe Prawo pracy Prawo spółek handlowych Przy budowie Referencje Ślub - Wesele jak nie przepłacać Umowy zlecenia Umowy związane z pracą Umowy związane ze świadczeniem usług W pracy W urzędzie Wnioski do Wojskowej Komendy Uzupełnień ( WKU ) Zakresy Czynności Pracowników Dokumenty do Banku Krajowy Rejestr Karny Krajowy Rejestr Sądowy - KRS Krajowy Rejestr Sądowy Centralna Informacja - KRS CI Księgi Wieczyste Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ), służba zdrowia Nieruchomości NIP Ochrona środowiska Oferty handlowe Podatek akcyzowy Rejestr zastawów Rolnictwo, KRUS Różne Różne umowy Samochód Samorząd Sanepid Sprawozdawczość Budżetowa Ubezpieczenia Umowy budowlane Umowy dzierżawy Umowy informatyczne Umowy licencyjne Umowy najmu/sprzedaży Umowy spedycji i składu Umowy spółek Umowy użyczenia Urząd Celny Urząd Pracy Urząd Skarbowy - prośby Urząd Skarbowy - różne pisma Urząd Skarbowy - wnioski Urząd Skarbowy-informacje Urząd Stanu Cywilnego Weksle Wnioski sądowe Wydział komunikacji Zamówienia, reklamacje ZUS - wnioski i formularze Zwrot akcyzy Deklaracje podatkowe VAT, PIT Deklaracje VAT w UE Formularze sądowe Formularze Unijne GUS - Główny Urząd Statystyczny Horoskopy Hotele Import i eksport IPN - wzór oświadczenia Język Angielski - gramatyka Język Angielski - słownictwo Język Angielski - testy PIT 2008 PITy - rozliczenia za 2007 r Regulaminy Windykacja - sąd Wskaźniki finansowe ZPORR - sprawozdania ZPORR - umowy ZPORR - wnioski ZUS - poradniki Lista dokumentów Poradniki Zaproponuj dokument
Statystyki: Ilość dokumentów: 2623
Ostatnia aktualizacja: 2019-02-04
Najczęściej pobierane: Najczęściej szukane: Przydatne linki: Produkty finansowe: Newsletter
Zapisz sie na bezpłatny newsletter o nowościach w naszym serwisie.
Twój e-mail:

Valid XHTML 1.0 Transitional

Jak przejść rozmowę kwalifikacyjną

Wiele osób odczuwa duży stres na samą myśl o konieczności odbycia rozmowy kwalifikacyjnej z potencjalnym pracodawcą. Pamiętając, że stres może utrudnić nam jak najlepsze zaprezentowanie naszej osoby, i w efekcie zdobycia pracy o którą się ubiegamy, niezwykle ważne jest jak najlepsze przygotowanie się do czekającej nas rozmowy. Im lepiej jesteśmy przegotowanie, tym pewniej się czujemy i nasze szanse na wywarcie pozytywnego wrażenia rosną.

Po pierwsze: wygląd

Podstawowa zasada głosi, ze powinniśmy wyglądać schludnie i elegancko. Zarówno strój, jak i uczesanie nie powinno odbiegać od klasycznych standardów. Paniom zaleca się komplety: marynarek, spódnic lub spodni dopełnionych koszulową bluzką w stonowanych kolorach. Niezależnie od pory roku bluzka powinna mieć długi rękaw i zakrywać dekolt, a spódnica sięgać przynajmniej do kolan. Do tego czółenka, zawsze zakrywające spodnie. Makijaż powinien być dyskretny i delikatny, podobnie jak dodatki. Paznokcie powinny być nie pomalowane lub najwyżej nosić ślad delikatnego frencz manicure. Jeśli mamy okulary warto je ubrać, ponieważ osoby noszące okulary traktujemy jako bardziej inteligentne i budzące zaufanie.

Panowie powinni obowiązkowo założyć klasyczny garnitur. Koszula powinna być obowiązkowo z długim rękawem, a skarpetki dobrane do koloru obuwia.

Po drugie: wejście

Pamiętajmy, że wszędzie na świecie punktualność jest wysoko ceniona. Dlatego starajmy się być na miejscu przynajmniej 5 minut wcześniej. Ten czas pozwoli nam zapoznać się z miejscem spotkania, oswoić z nowym otoczeniem i w rezultacie poczuć nieco pewniej. Gdybyśmy z jakiegoś powodu nie mogli dotrzeć na miejsce na wyznaczoną godzinę, trzeba koniecznie zadzwonić i uprzedzić o tym fakcie, dlatego udając się na rozmowę zawsze warto zanotować sobie numer kontaktowy do firmy pracodawcy oraz nazwisko osoby z którą mamy się spotkać.

Na powitanie osoby, z którą będziemy rozmawiać idźmy pewnym krokiem i z serdecznym uśmiechem. Wszak od dawna wiadomo, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze.

Wchodząc do sali, poczekajmy aż nasz pracodawca usiądzie i wtedy zajmijmy miejsce naprzeciw niego – to ułatwi nam kontakt wzrokowy. Siadając na drugim końcu Sali możemy sprawić wrażenie osoby nieśmiałej i wycofanej. Jeśli pracodawca zaproponuje nam coś do picia, najlepiej wybrać wodę. Odpadnie problem z napojem za zimnym lub za gorący. Dodatkowo, gdy zadane nam pytanie będzie od nas wymagało trudnej odpowiedzi, zyskamy kilka cennych sekund na namysł sięgając po szklankę!

Siadając warto usiąść na krześle całym ciałem, a stopy postawić pewnie na ziemi. Czując oparcie jaki daje nam krzesło i mając dosłownie grunt pod stopami, będąc mocno ‘usadowionym’ poczujemy się pewniej, niż gdy będziemy się garbić lub co chwile wiercić i zmieniać pozycje. W tej drugiej sytuacji możemy zostać odebrani jako osoby nerwowe, którym brak pewności siebie. Pamiętajmy, że potencjalny pracodawca zwraca uwagę nie tylko na nasze słowa, ale również na mowę naszego ciała.

Po trzecie: wcześniejsze przygotowania

Zawsze warto wziąć ze sobą swój życiorys, list motywacyjny oraz opinie z wcześniejszych miejsc pracy, jeśli takie posiadamy. Niezwykle ważne jest zdobycie informacji o działalności firmy, w której ubiegamy się o prace. Najlepszym źródłem informacji jest Internet – obecnie większość firm ma swoje strony internetowe. Warto zapoznać się z takimi informacjami, jak historia firmy i jej działalności na rynku polskim, nazwiska prezesów, misja firmy i jej kultura organizacyjna. Wykazanie się takimi informacjami podczas rozmowy uwiarygodni naszą motywacje do procy w tej konkretnej firmie. Posiadając wiedze o naszym przyszłym pracodawcy będzie nam o wiele łatwiej odpowiedzieć na kluczowe pytanie o naszą motywacje do pracy.

Po czwarte: trudne pytania

Często można spotkać się z opinią, że rozmowa kwalifikacyjna to egzamin z osobowości. By nie dać się zaskoczyć, warto wcześniej przygotować odpowiedź na często podające pytania o nasze zalety i wady. Ponieważ celem rozmowy jest wywarcie jak najlepszego wrażania, nasze wady można potraktować z przymrużeniem oka i wymienić brak uzdolnień muzycznych czy lęk wysokości.

Wiele osób ma niespodziewane problemy z relacjonowanie swojego dotychczasowego doświadczenia zawodowego. Dlatego warto przed rozmową raz jeszcze uważnie przeczytać swoje CV i zapamiętać dokładne daty pracy w poprzednich miejscach pracy, stanowiska zajmowane przez przełożonych i zakres wykonywanych przez nas obowiązków. Najpewniej zostaniemy spytani o powody zakończenia współpracy z wcześniejszymi pracodawcami lub powody chęci zmiany pracy. Warto też przygotować listę swoich plusów, czyli tego co możemy zaproponować pracodawcy. Może się również zdarzyć, że zostaniemy poproszeni o przedstawienie sytuacji, która w naszej dotychczasowej karierze była dla nas problematyczna. Warto dobrze się zastanowić na wyborem konkretnej historii. Możemy przyznać się do popełnionego błędu. Pokażemy wtedy, że jesteśmy odpowiedzialni i potrafimy ponosić konsekwencje własnych błędów. Dobrze będzie, jeśli w naszej opowieści wskażemy, jaką naukę wynieśliśmy z tej trudnej sytuacji.

Po piąte: zakończenie

Często na zakończenie rozmowy pracodawca pyta, czy mamy jakieś pytania. Jeśli ograniczymy się do pytania o to, kiedy możemy się spodziewać się wyników rekrutacji, zabrzmimy jak tabun naszych konkurentów. Warto się wyróżnić i zadać kilka dokładnych pytać dotyczących organizacji pracy na stanowisku o które się ubiegamy, planów rozwojowych firmy czy przewidzianej ścieżki kariery na danym stanowisku. Dzięki temu sprawimy wrażenie osoby poważnie zainteresowanej pracą w danej firmie, a nie seryjnego wysyłacza CV.

Na zakończenie nie zapomnijmy podziękować za zainteresowanie naszą osobą i zaproszenie na rozmowę. Uprzejmie pożegnajmy się z pracodawcą oraz personelem w recepcji.

Kilka dni po rozmowie warto zadzwonić i spytać czy są już znane wyniki rekrutacji. W ten sposób przypomnimy o sobie, utwierdzimy przekonanie, że zależy nam na pracy.

Powiązane dokumenty:

© sms.rzeszow.pl Strona główna    Kontakt    Dodaj dokument    Zgłoś nadużcyie    Lista dokumentów    Regulamin    Reklamacje SMS